Μέλη ΔΕΠ/ΕΠ
Προδιαγραφές ανοικτών μαθημάτων
Ανάλογα με το κατά περίπτωση παρεχόμενο εκπαιδευτικό περιεχόμενο, τα ανοικτά ψηφιακά μαθήματα διακρίνονται στις εξής τρεις κατηγορίες:
- Μαθήματα Α- (ελάχιστες προδιαγραφές): Παρέχονται η περιγραφή και οι στόχοι του εκάστοτε μαθήματος, βασικοί όροι και «λέξεις – κλειδιά» που χαρακτηρίζουν το αντικείμενο του μαθήματος, σημειώσεις και διαφάνειες παρουσιάσεων του διδάσκοντα, βιβλιογραφία και άλλο εκπαιδευτικό υλικό, οργανωμένο σε θεματικές ενότητες.
- Μαθήματα Α: Προσφέρεται ό,τι στην προηγούμενη κατηγορία, αλλά και podcast, εκφωνήσεις του διδάσκοντα, συγχρονισμένες με τις εκάστοτε διαφάνειες παρουσιάσεων του εκπαιδευτικού υλικού.
- Μαθήματα Α+ (πλήρεις προδιαγραφές): Παρέχεται ό,τι έχει ήδη αναφερθεί στις προηγούμενες κατηγορίες μαθημάτων, όπως και βιντεοδιαλέξεις, ασκήσεις αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευόμενων και ψηφιακές βιβλιογραφικές πηγές.
Στον ακόλουθο πίνακα, μπορείτε να δείτε τις ελάχιστες απαιτούμενες προδιαγραφές ανά κατηγορία μαθήματος:
Πώς να δημιουργήσετε τα δικά σας ανοικτά μαθήματα
- Προδιαγραφές και Διαδικασία Ανάπτυξης Ανοικτών Ψηφιακών Μαθημάτων: εστιάζει στις προδιαγραφές και στην προτεινόμενη διαδικασία ανάπτυξης ανοικτών μαθημάτων, και περιλαμβάνει κείμενα, βίντεο και διαφάνειες κατάρτισης, αναλυτικό οδηγό ανάπτυξης μαθημάτων, παρουσιάσεις και σημειώσεις.
- «Πνευματική Ιδιοκτησία και Ανοικτά Μαθήματα – Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι»: παρουσιάζονται οι άδειες Creative Commons (CC) και γενικά ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας και αναλύονται, εστιάζοντας σε πρακτικά θέματα, οι τρόποι διευθέτησής της κατά τη δημιουργία ανοικτών μαθημάτων.
- Οδηγίες ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού προσβάσιμου από άτομα με αναπηρία: περιλαμβάνονται διαλέξεις σχετικά με την Προσβασιμότητα, αλλά και οδηγίες για τη δημιουργία προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού, με τη χρήση των λογισμικών LibreOffice 4.0, LaTex και MS-Office 2007, 2010, 2013.
Σε περίπτωση που σας ενδιαφέρει, μπορείτε επίσης να μελετήσετε τα μαθήματα «Τεχνικά θέματα για την Ανάπτυξη Ανοικτών Ψηφιακών Μαθημάτων», τα οποία απευθύνονται κυρίως στο τεχνικό προσωπικό, αλλά και γενικότερα σε όσους συμμετέχουν στην ανάπτυξη των ανοικτών μαθημάτων.
Κοινότητες ανοικτού περιεχομένου
Με στόχο αφενός την υποστήριξη των δημιουργών ανοικτού περιεχομένου στην αναζήτηση πηγών Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και αφετέρου τη διευκόλυνσή τους στην ανταλλαγή πληροφοριών, ιδεών και τεχνογνωσίας μεταξύ τους, έχει αναπτυχθεί και παρέχεται μια πλατφόρμα επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των δημιουργών ανοικτού περιεχομένου.
Οι κοινότητες ανοικτού περιεχομένου οι οποίες ήδη έχουν δημιουργηθεί στην εν λόγω πλατφόρμα διακρίνονται ανά θεματική περιοχή και είναι οι εξής έξι: